اگر درحال مطالعه اين مطلب هستيد قطعا به قدرت شبكه هاي اجتماعي بخصوص اينستاگرام پي برده ايد و صد البته به دنبال حضوري قدرتمند در اينستاگرام هستيد و احتمالا اصلي ترين سوال شما اين است كه چطور فالوورهاي اينستاگرام را زياد كنيم؟
احتمالا پيش از اين نيز مقالات مختلفي را در زمينه افزايش فالوور اينستاگرام مطالعه كرده ايد و با روش هاي مختلف افزايش فالوور تا حدي آشنا شده ايد.
اين مطلب براي شما مناسب نيست اگر: به دنبال افزايش دروغين فالوورهاي اينستاگرام هستيد، خيلي از مقالات به روش هايي اشاره مي كنند كه دروغي هستند يعني تنها عدد فالوورهاي را بالا مي برند و يا فالوورهايي واقعي اما با نرخ تعامل پايين جذب مي شوند.
در اين مطلب قصد دارم به ۲۱ روش براي افزايش فالوور واقعي اينستاگرام اشاره كنم. اينكه چطور بدون استفاده از روشهاي اشتباه و با استفاده از روشهاي كاملا طبيعي فالوورهاي هدفمند داشته باشيم، افرادي كه از مخاطبان كسبوكار ما هستند و ميتوانند از مشتريان احتمالي كسبوكار شما باشند.
اما پيش از صحبت درباره بهترين ربات هاي اينستاگرام، اجازه دهيد به چند سوال متداول پاسخ دهم.
سوال اول: چرا نبايد فالوو فيك اينستاگرام بخريم؟
پاسخ را خيلي كوتاه ارايه مي دهم. در اينستاگرام چيزي به نام نرخ تعامل داريم، يعني مخاطبان شما چقدر با شما تعامل دارند. نرخ تعامل با جمع تعداد لايكها، تعداد كامنتها، تعداد سيوها و . . و تقسيم آنها بر تعداد دنبال كنندگان به دست مي آيد. خب اگر فالوور فيك بخريد يعني بي دليل مخرج كسر را بزرگ تر كرده ايد و نرخ تعامل را كاهش داده ايد.
و اين يعني حساب شما يك حساب با نرخ تعامل پايين در نظر اينستاگرام ديده مي شود و اين يك امتياز منفي است. اما دليل ديگري كه باعث ميشود فالوور فيك را فراموش كنيم، از دست دادن آمارهاست. در حساب تجاري اينستاگرام آمارهاي جالبي از دنبال كنندگان به شما داده ميشود كه اگر از فالوور فيك استفاده كنيد مسلما آمارها دچار خطا خواهند شد و ديگر نميتوانيد اطلاعات درستي از دنبال كنندگان واقعي خود داشته باشيد.
پس خواهش مي كنم فكر خريد فالوور فيك را نكنيد.
سوال دوم : چرا نبايد از هرجايي به دنبال فالوور اينستاگرام باشيم؟
واقعي بودن فالوور مهم است، اما هدفند بودن آن را هم نبايد ناديده بگيريم. اگر من يك پيج آموزش آشپزي داشته باشم، به نظرتان منطقي است كه از يك پيج ورزشي مرتبط با آقايان به دنبال فالوور باشم؟ اصلا به دست آوردن چنين دنبال كنندگان براي من ارزشمند است؟ آيا آقايان به مطالب من علاقه دارند؟ آيا با مطالب من تعاملي خواهند داشت؟ آيا دستورات آشپزي من را مي خرند؟
پس علاوه بر واقعي بودن فالوور به هدفمند بودن آن هم فكر كنيد، و از هر جايي به دنبال جذب فالوور نباشيد.
سوال سوم: آيا پيج اينستاگرام بخريم؟
خريد پيج را به چند دليل توصيه نمي كنم.
دليل اول امنيت پايين آن است، شما پيج را از هركس خريداري كنيد، آن نفر در نظر اينستاگرام مالك اصلي پيج است، حتي اگر پسورد را هم در اختيار شما قرار دهد، ميتواند به اينستاگرام اطلاع دهد كه پيج من هك شده است و با گذشت مراحلي اينستاگرام پيج را به فروشند بازميگرداند و به همين راحتي پيج شما از دست مي رود.
و گذشته از اين موضوع ما نميدانيم كه اين پيج مخاطبان خود را از چه طريقي به دست آورده است و آيا هدفمند هستند يا خير.
لذا خريد پيج را هم توصيه نمي كنم، مگر در مواري كه به فروشنده اعتماد كامل داريد و از قوي بودن پيج هم مطمئن هستيد.
بسيار عالي، بريم به سراغ روشهاي افزايش فالوور واقعي و هدفمند، همراه باشيد.
روش هاي افزايش فالوور واقعي اينستاگرام
۱- حساب اينستاگرام خود را بهينه كنيد
وقتي براي افزايش فالوور اينستاگرام برنامه ريزي ميكنيد، يكي از اولين كارهايي كه بايد انجام دهيد، بهينه كردن صفحه اينستاگرام كسبوكارتان است.
توضيحات صفحه اينستاگرام برند خود را مانند صفحه اصلي وبسايتتان ببينيد. بدون يك عكس پروفايل و توضيحات مناسب برند، بدون يك آيدي مناسب، بدون درج اطلاعات تماس و … افراد چطور برند شما را تشخيص دهند؟
شايد تعجب كنيد، ولي خيلي از برندها به طور كامل فراموش كردهاند كه بايد در مورد كسبوكار خود توضيح دهند، آنها تنها يك لينك به صفحه وبسايت خود درج كردهاند و توقع دارند افراد بدون شناخت آنها روي لينك كليك كنند.
اگر ميخواهيد افراد روي لينك شما كليك كنند، پس بهتر است ابتدا خود را به خوبي معرفي كنيد و در ادامه آنها را تشويق به كليك كنيد. اينكه چه لينكي را قرار دهيد كاملا به استراتژي بازاريابي اينستاگرامي شما بستگي دارد، برخي لينك صفحه اصلي وبسايت را قرار ميدهند و برخي ديگر به صفحه خاصي كه براي كاربران اينستاگرام مناسب است لينك ميدهند و برخي ديگر به صفحهاي كه به طور اختصاصي براي كاربران اينستاگرامشان طراحي كردهاند.
در نهايت سعي كنيد كه آيدي و نام كسبوكار شما خيلي طولاني نباشد و نوشتن آن نيز راحت و ساده باشد و به گونهاي نباشد كه هر كاربر نام شما را به روش خودش بنويسيد. به طور خلاصه آيدي و نام كوتاه، ماندگار در ذهن و با قابليت تايپ و جستجوي راحت داشته باشيد و سعي كنيد از اعداد و كاركترهاي خاص در آيدي اينستاگرام خود استفاده نكنيد.
به عنوان مثال به صفحه اينستاگرام استارتاپ اسپارد توجه كنيد.
۲- در توليد محتوا ثبات داشته باشيد
بدترين كاري كه براي افزايش فالوور اينستاگرام ميتوانيد انجام دهيد اين است كه به صورت نامنظم توليد محتوا انجام دهيد. در واقع اگر تعدادي فالوور هم به دست آورده باشيد با توليد محتواي نامنظم فرصت فراموش كردن برندتان را به آنها دادهايد.
براي فراموش نشدن برندتان به طور منظم محتوا قرار دهيد، برندها مانند پيجهاي سرگرمي محتواي زياد توليد نميكنند، برخي كمتر و برخي بيشتر، ولي در توليد محتوا تعادل را رعايت ميكنند و با روال ثابتي محتوا توليد ميكنند. پس اگر به طور مثال هفتهاي سه محتوا قرار ميدهيد، هميشه با همين روال حركت كنيد.
۴- كار كنيد محتواي شما توسط ديگر حسابهاي فعال اينستاگرام منتشر شود
يكي از روشهاي خوب و طبيعي براي افزايش فالوور اين است كه محتواي برند شما توسط ديگر افراد فعال در اينستاگرام منتشر شود.
مثلا ميتوانيد مسابقات اينستاگرامي برگزار كنيد و مسابقه را طوري طراحي كنيد تا كابران محتواهايي را از صفحه شما منتشر كنند يا محتواهايي را با ذكر آيدي و هشتگ برند شما در حساب خود منتشر كنند.
×مطلب پيشنهادي: كتاب راهنماي برگزاري مسابقات در اينستاگرام | حرفهاي مسابقه برگزار كنيد
يا با برخي از پيجهاي معتبر اينستاگرام كه به كسبوكار شما مرتبط هستند و مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند همكاري كنيد تا براي شما تبليغ كنند و محتواي مورد نظر شما را با آيدي و هشتگ كسبوكار شما منتشر كنند.
۵- حضور برندتان در اينستاگرام را اعلام كنيد
قطعا برند شما در خارج از اينستاگرام نيز مخاطباني دارد، مثلا بازديدكنندگان سايتان، مشتركين ايميل شما، دنبالكنندگانتان در ديگر شبكههاي اجتماعي مانند توييتر و..
يكي از بهترين روش هاي افزايش فالوور اينستاگرام اين است كه در تمامي ديگر رسانههاي خود اعلام كنيد كه در اينستاگرام حضور داريد و مزيت دنبال كردن صفحه شما در اينستاگرام چيست.
مثلا در وبسايت خود بخشي براي آخرين پستهاي اينستاگرام داشته باشيد تا كاربران متوجه حضور شما و تا حدي محتواهاي شما در اينستاگرام بشوند.
يادتان باشد كه تنها نبايد از آنها درخواست كنيد كه شما را در اينستاگرام دنبال كنند، بلكه بايد به آنها دليلي براي دنبال كردنتان ارايه دهيد. و بهترين دليل اين است كه محتواهاي مفيد و متفاوت از ديگر رسانههاي خود منتشر كنيد، در غير اين صورت دليل ندارد كه مخاطبان توييتر شما يا بازديدكنندگان سايتتان در اينستاگرام نيز شما را دنبال كنند.
۶- محتوايي قرار دهيد كه دنبالكنندگان شما خوهان آن هستند
مسلما شما محتواهاي متفاوتي را براي انتشار در اينستاگرامتان در نظر گرفته ايد، اما بايد در نظر داشته باشيد كه پس از مدت كوتاهي بررسي كنيد و ببينيد كه كدام مطالب از سمت كاربران بازخورد بهتري دريافت كردهاند و مخاطبان علاقه بيشتري به آنها نشان داده اند.
به همين دليل تست كردن بسيار اهميت دارد، هر ايدهاي كه براي توليد محتوا داريد تست كنيد تا در نهايت آن محتواهايي كه بازخورد خوبي دريافت ميكنند را شناسايي كنيد. مثلا ممكن است پس از مدتي متوجه شويد كه برخي ويديوها با موضوع خاصي بازخورد بهتري نسبت به ديگر ويديوها دارند. اگر محتواهاي خاصي هستند كه براي توليد آنها وقت صرف ميكنيد ولي بازخورد خوبي ندارند، بهتر است كه با محتواي جديدي جايگزين كنيد.
كپي برداري از حساب اينستاگرام رقيب كار جالبي نيست، اما اين خيلي هوشمندانه است كه اينستاگرام رقباي خود را بررسي كنيد و ببينيد كه چه نوع محتواهايي بيشتر مورد پسند مخاطبان است، با فرض اينكه مخاطبان شما يكسان هستند اين به شما در شناخت بهتر مخاطبان كمك ميكند.
۸- از ربات اينستاگرام استفاده كنيد
قبل از توضيح در مورد ربات، ابتدا اجازه دهيد در مورد يك روش متداول صحبت كنيم.
يكي از روش هاي افزايش فالوور اينستاگرام اين است كه با ديگران ارتباط برقرار كنيم، زير پست هايشان كامنت بگذاريم(كامنت واقعي)، پست هايشان را لايك كنيم و يا آنها را دنبال كنيم.
شايد تا الان هم از اين روش استفاده كرده باشيد و بازدهي بالا و سريع آن را ديده باشيد، ربات اينستاگرام اين كار را به صورت اتوماتيك براي شما انجام مي دهد. در اين روش شما پيج هايي كه دنبال كنندگان آنها مي توانند دنبال كنندگان شما هم باشند را به ربات معرفي مي كنيم و از ربات مي خواهيد كه آنها را دنبال كند.
دوره "بازاريابي اثربخش در اينستاگرام"
0 تا 100 بازاريابي در اينستاگرام را در يك دوره 5 ساعته بياموزيد.
مشاهده دوره
۷- محتواي اينستاگرامتان را در ديگر رسانه هاي منتشر كنيد.
فرض كنيد رونق يك ويديوي آموزشي جديد و پرطرفدار را در اينستاگرام خود منتشر كرده و مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفته است. بسيار عالي، چرا به مشتركين ايميل اين محتواي عالي در اينستاگرام را اطلاع ندهم؟ شايد براي ديدن اين ويديو وارد اينستاگرام شوند و رونق را هم دنبال كنند.
۸- براي تمامي پست هاي اينستاگرام از تگ لوكيشين استفاده كنيد.
علاوه بر هشتگ از تگ لوكيشين هم استفاده كنيد. اين كار باعث ميشود پست شما در جستجوها بيشتر ديده شود و طبيعتا احتمال دنبال شدن شما بيشتر مي شود.
۹- مسابقات اينستاگرامي كوچك اما مستمر برگزار كنيد.
حتما مسابقاتي را ديده كه از شما درخواست مي كنند تا تعدادي از دوستانتان را تگ كنيد و در مسابقه شركت كنيد. اين روش اگر يك بار انجام شود فايده زيادي براي شما نخواهد داشت، اما اگر برنامه بلند مدت داشته باشيد و مثلا هر ماه چنين مسابقاتي را برگزار كنيد، در دراز مدت فالوورهاي واقعي و ارزشمند به دست مي آوريد.
دقت كنيد كه در اجرايي مسابقه خلاقيت به خرج دهيد، در تصوير زيرسه نمونه از اين مسابقات را مشاهده مي كنيد.
۱۰- از هشتگ ها غافل نشويد.
هنوز معجزه هشتگ ها را باور نداريد؟ استفاده از هشتگها قطعا موجب افزايش فالوور و ديدن شدن پستهاي شما مي شود. اگر حساب اينستاگرام خود را تجاري كرده باشيد، ميتوانيد از بخش آمارهاي هر پست تعداد نفراتي كه از طريق هشتگ به پست شما رسيده اند را مشاهده كنيد.
۱۱- تبادل داشته باشيد.
ميتوانيد با پيجهايي كه مخاطبين مشتركي با شما دارند تبادل داشته باشيد. يك بار شما تبليغ آنها را در پيج خود بكنيد و پس از مدتي آنها تبليغ پيج شما را خواهند كرد. اگر اين كار را با پيجهاي مختلفي انجام دهيد، مي توانيد دنبال كنندگان جديد به دست آوريد.
۱۲- از تبليغ در پيجهاي بزرگ استفاده كنيد.
ميتوانيد در سايتهايي مثل ديدوگرام از خدمات تبليغ در پيجهاي بزرگ استفاده كنيد. در اين روش شما محتوايي را تهيه ميكنيد و در پيجي كه هم دنبال كنندگان زيادي دارد و هم مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، منتشر ميكنيد و براي اين كار مبلغي را توسط سايت واست به مالك پيج پرداخت مي كنيد.
اين روش اگر در پيجي كه دنبال كنندگان واقعي و مرتبط با كسبوكار شما دارد انجام شود ميتواند دنبال كنندگان واقعي براي شما به همراه داشته باشد، بخصوص اگر به صورت مستمر و در چند نوبت انجام شود.
۱۳- از تكنيك پست مهمان استفاده كنيد.
حتما تكنيك پست مهمان در دنياي وب را مي شناسيد. در اين روش شما محتوايي را براي يك وبسايت تهيه مي كنيد و به رايگان در اختيار مالك وب سايت قرار مي دهيد، و مالك وبسايت در انتهاي نوشته نام وب سايت شما را به عنوان توليد كننده محتوا درج مي كند.
بسيار عالي، اين روش در دنياي اينستاگرام هم قابل انجام است، شما ميتوانيد با مدير چند پيج مختلف صحبت كنيد، شايد قبول كنند كه در ازاي توليد محتوا براي آنها، نام پيجتان را در زير پست درج كنند.
۱۴- آيدي اينستاگرامتان در دنياي واقعي پخش كنيد.
يك كارت تهيه كنيد كه در آن از مخاطبان به حضور در اينستاگرام دعوت ميكنيد و آيدي اينستاگرامتان را روي آن درج كرده ايد، سپس اين كارت را به مشتريان خود بدهيد. اگر فروشگاه حضوري هستيد اين كارت را در كيسه خريد مشتري قرار دهيد، اگر فروشگاه اينترنتي هستيد اين كارت را در بسته ارسالي به مشتري قرار دهيد.
۱۵- پست مخاطبان هدفتان به صورت تصادفي لايك كنيد
به صفحه مخاطبان هدفتان مراجعه كنيد و پست هايشان را لايك كنيد. البته سعي كنيد تا جاي ممكن پست هايي را لايك كنيد كه مشاهده آن پست توسط شما معني دار باشد. به عنوان مثال عكسي از مخاطبتان كه در نمايش رسانه هاي ديجيتال شركت كرده است را لايك كنيد نه عكسي كه با همسر خود گرفته است. نيل پاتيل از اين روش براي افزايش فالوور استفاده كرده است و به گفته وي از هر ۱۰۰ لايكي كه انجام مي دهيد به طور متوسط ۶ فالوور واقعي به دست مي آوريد. امتحانش ضرري ندارد.
۱۶- صفحه هرچه تخصصي تر بهتر
افراد تنها زماني صفحه شما را دنبال مي كنند كه احساس كنند صفحه شما براي آنها مفيد است و نيازي را در آنها برطرف مي كند. اگر من صفحه علي صبوري را دنبال ميكنم، به اين دليل است كه به محتواي طنز نياز دارم و صفحه علي صبوري و محتواهاي آن به گونه اي بود كه احساس كردم مي تواند در زمينه محتواي طنز نياز مرا رفع كند.
اگر مي خواهيد افراد تبليغات شما اثربخش باشد و افراد بعد از مشاهده صفحه شما اقدام به دنبال كردن صفحه كنند، اولا بايد به سراغ مخاطبان هدفتان برويد و دوما بايد نشان دهيد كه مي توانيد بهترين پاسخ را به نياز آنها بدهيد و براي اين كار بايد يك صفحه تخصصي داشته باشيد.
اگر مخاطبان هدف من در صفحه اينستاگرام رونق هم از دنياي ديجيتال ماركتينگ محتوا ببينند و هم از دنياي برنامه نويسي و شبكه، مسلما صفحه من را يك صفحه تخصصي نمي بينند و آن را فالو نمي كنند.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید: