تولید محتوا تولید محتوا .

تولید محتوا

۲۱ روش خلاقانه برای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت واقعی

اگر درحال مطالعه این مطلب هستید قطعا به قدرت شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام پی برده اید و صد البته به دنبال حضوری قدرتمند در اینستاگرام هستید و احتمالا اصلی ترین سوال شما این است که چطور فالوورهای اینستاگرام را زیاد کنیم؟

احتمالا پیش از این نیز مقالات مختلفی را در زمینه افزایش فالوور اینستاگرام مطالعه کرده اید و با روش های مختلف افزایش فالوور تا حدی آشنا شده اید.

این مطلب برای شما مناسب نیست اگر: به دنبال افزایش دروغین فالوورهای اینستاگرام هستید، خیلی از مقالات به روش هایی اشاره می کنند که دروغی هستند یعنی تنها عدد فالوورهای را بالا می برند و یا فالوورهایی واقعی اما با نرخ تعامل پایین جذب می شوند.

در این مطلب قصد دارم به ۲۱ روش برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام اشاره کنم. اینکه چطور بدون استفاده از روش‌های اشتباه و با استفاده از روش‌های کاملا طبیعی فالوورهای هدفمند داشته باشیم، افرادی که از مخاطبان کسب‌وکار ما هستند و می‌توانند از مشتریان احتمالی کسب‌وکار شما باشند.

اما پیش از صحبت درباره  بهترین ربات های اینستاگرام، اجازه دهید به چند سوال متداول پاسخ دهم.

 

سوال اول: چرا نباید فالوو فیک اینستاگرام بخریم؟
پاسخ را خیلی کوتاه ارایه می دهم. در اینستاگرام چیزی به نام نرخ تعامل داریم، یعنی مخاطبان شما چقدر با شما تعامل دارند. نرخ تعامل با جمع تعداد لایکها، تعداد کامنتها، تعداد سیوها و . . و تقسیم آنها بر تعداد دنبال کنندگان به دست می آید. خب اگر فالوور فیک بخرید یعنی بی دلیل مخرج کسر را بزرگ تر کرده اید و نرخ تعامل را کاهش داده اید.

و این یعنی حساب شما یک حساب با نرخ تعامل پایین در نظر اینستاگرام دیده می شود و این یک امتیاز منفی است. اما دلیل دیگری که باعث می‌شود فالوور فیک را فراموش کنیم، از دست دادن آمارهاست. در حساب تجاری اینستاگرام آمارهای جالبی از دنبال کنندگان به شما داده می‌شود که اگر از فالوور فیک استفاده کنید مسلما آمارها دچار خطا خواهند شد و دیگر نمیتوانید اطلاعات درستی از دنبال کنندگان واقعی خود داشته باشید.

پس خواهش می کنم فکر خرید فالوور فیک را نکنید.

 

سوال دوم : چرا نباید از هرجایی به دنبال فالوور اینستاگرام باشیم؟
واقعی بودن فالوور مهم است، اما هدفند بودن آن را هم نباید نادیده بگیریم. اگر من یک پیج آموزش آشپزی داشته باشم، به نظرتان منطقی است که از یک پیج ورزشی مرتبط با آقایان به دنبال فالوور باشم؟ اصلا به دست آوردن چنین دنبال کنندگان برای من ارزشمند است؟ آیا آقایان به مطالب من علاقه دارند؟ آیا با مطالب من تعاملی خواهند داشت؟ آیا دستورات آشپزی من را می خرند؟

پس علاوه بر واقعی بودن فالوور به هدفمند بودن آن هم فکر کنید، و از هر جایی به دنبال جذب فالوور نباشید.

 

سوال سوم: آیا پیج اینستاگرام بخریم؟
خرید پیج را به چند دلیل توصیه نمی کنم.

دلیل اول امنیت پایین آن است، شما پیج را از هرکس خریداری کنید، آن نفر در نظر اینستاگرام مالک اصلی پیج است، حتی اگر پسورد را هم در اختیار شما قرار دهد، می‌تواند به اینستاگرام اطلاع دهد که پیج من هک شده است و با گذشت مراحلی اینستاگرام پیج را به فروشند بازمیگرداند و به همین راحتی پیج شما از دست می رود.

و گذشته از این موضوع ما نمیدانیم که این پیج مخاطبان خود را از چه طریقی به دست آورده است و آیا هدفمند هستند یا خیر.

لذا خرید پیج را هم توصیه نمی کنم، مگر در مواری که به فروشنده اعتماد کامل دارید و از قوی بودن پیج هم مطمئن هستید.

 

بسیار عالی، بریم به سراغ روش‌های افزایش فالوور واقعی و هدفمند، همراه باشید.

 

روش های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام
 

۱- حساب اینستاگرام خود را بهینه کنید
وقتی برای افزایش فالوور اینستاگرام برنامه ریزی می‌کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، بهینه کردن صفحه اینستاگرام کسب‌وکارتان است.

توضیحات صفحه اینستاگرام برند خود را مانند صفحه اصلی وب‌سایتتان ببینید. بدون یک عکس پروفایل و توضیحات مناسب برند، بدون یک آیدی مناسب، بدون درج اطلاعات تماس و … افراد چطور برند شما را تشخیص دهند؟

شاید تعجب کنید، ولی خیلی از برند‌ها به طور کامل فراموش کرده‌اند که باید در مورد کسب‌وکار خود توضیح دهند، آنها تنها یک لینک به صفحه وب‌سایت خود درج کرده‌اند و توقع دارند افراد بدون شناخت آنها روی لینک کلیک کنند.

اگر می‌خواهید افراد روی لینک شما کلیک کنند، پس بهتر است ابتدا خود را به خوبی معرفی کنید و در ادامه آن‌ها را تشویق به کلیک کنید. اینکه چه لینکی را قرار دهید کاملا به استراتژی بازاریابی اینستاگرامی شما بستگی دارد، برخی لینک صفحه اصلی وب‌سایت را قرار می‌دهند و برخی دیگر به صفحه خاصی که برای کاربران اینستاگرام مناسب‌ است لینک می‌دهند و برخی دیگر به صفحه‌ای که به طور اختصاصی برای کاربران اینستاگرامشان طراحی کرده‌اند.

در نهایت سعی کنید که آیدی و نام کسب‌وکار شما خیلی طولانی نباشد و نوشتن آن نیز راحت و ساده باشد و به گونه‌ای نباشد که هر کاربر نام شما را به روش خودش بنویسید. به طور خلاصه آیدی و نام کوتاه، ماندگار در ذهن و با قابلیت تایپ و جستجوی راحت داشته باشید و سعی کنید از اعداد و کارکترهای خاص در آیدی اینستاگرام خود استفاده نکنید.

به عنوان مثال به صفحه اینستاگرام استارتاپ اسپارد توجه کنید.

 

۲- در تولید محتوا ثبات داشته باشید
بدترین کاری که برای افزایش فالوور اینستاگرام می‌توانید انجام دهید این است که به صورت نامنظم تولید محتوا انجام دهید. در واقع اگر تعدادی فالوور هم به دست آورده باشید با تولید محتوای نامنظم فرصت فراموش کردن برندتان را به آنها داده‌اید.

برای فراموش نشدن برندتان به طور منظم محتوا قرار دهید، برندها مانند پیج‌های سرگرمی محتوای زیاد تولید نمی‌کنند، برخی کمتر و برخی بیشتر، ولی در تولید محتوا تعادل را رعایت می‌کنند و با روال ثابتی محتوا تولید می‌کنند. پس اگر به طور مثال هفته‌ای سه محتوا قرار می‌دهید، همیشه با همین روال حرکت کنید.

 

 

۴- کار کنید محتوای شما توسط دیگر حساب‌های فعال اینستاگرام منتشر شود
یکی از روش‌های خوب و طبیعی برای افزایش فالوور این است که محتوای برند شما توسط دیگر افراد فعال در اینستاگرام منتشر شود.

مثلا می‌توانید مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید و مسابقه را طوری طراحی کنید تا کابران محتواهایی را از صفحه شما منتشر کنند یا محتواهایی را با ذکر آیدی و هشتگ برند شما در حساب خود منتشر کنند.

×مطلب پیشنهادی: کتاب راهنمای برگزاری مسابقات در اینستاگرام | حرفه‌ای مسابقه برگزار کنید
یا با برخی از پیج‌های معتبر اینستاگرام که به کسب‌وکار شما مرتبط هستند و مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند همکاری کنید تا برای شما تبلیغ کنند و محتوای مورد نظر شما را با آیدی و هشتگ کسب‌وکار شما منتشر کنند.

 

 

 

۵- حضور برندتان در اینستاگرام را اعلام کنید
قطعا برند شما در خارج از اینستاگرام نیز مخاطبانی دارد، مثلا بازدیدکنندگان سایتان، مشترکین ایمیل شما، دنبال‌کنندگانتان در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و..

یکی از بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام این است که در تمامی دیگر رسانه‌های خود اعلام کنید که در اینستاگرام حضور دارید و مزیت دنبال کردن صفحه شما در اینستاگرام چیست.

مثلا در وب‌سایت خود بخشی برای آخرین پست‌های اینستاگرام داشته باشید تا کاربران متوجه حضور شما و تا حدی محتواهای شما در اینستاگرام بشوند.

یادتان باشد که تنها نباید از آنها درخواست کنید که شما را در اینستاگرام دنبال کنند، بلکه باید به آنها دلیلی برای دنبال کردنتان ارایه دهید. و بهترین دلیل این است که محتواهای مفید و متفاوت از دیگر رسانه‌های خود منتشر کنید، در غیر این صورت دلیل ندارد که مخاطبان توییتر شما یا بازدیدکنندگان سایتتان در اینستاگرام نیز شما را دنبال کنند.

 

۶- محتوایی قرار دهید که دنبال‌کنندگان شما خوهان آن هستند
مسلما شما محتواهای متفاوتی را برای انتشار در اینستاگرامتان در نظر گرفته اید، اما باید در نظر داشته باشید که پس از مدت کوتاهی بررسی کنید و ببینید که کدام مطالب از سمت کاربران بازخورد بهتری دریافت کرده‌اند و مخاطبان علاقه بیشتری به آنها نشان داده اند.

به همین دلیل تست کردن بسیار اهمیت دارد، هر ایده‌ای که برای تولید محتوا دارید تست کنید تا در نهایت آن محتواهایی که بازخورد خوبی دریافت می‌کنند را شناسایی کنید. مثلا ممکن است پس از مدتی متوجه شوید که برخی ویدیوها با موضوع خاصی بازخورد بهتری نسبت به دیگر ویدیوها دارند. اگر محتواهای خاصی هستند که برای تولید آنها وقت صرف می‌کنید ولی بازخورد خوبی ندارند، بهتر است که با محتوای جدیدی جایگزین کنید.

کپی برداری از حساب اینستاگرام رقیب کار جالبی نیست، اما این خیلی هوشمندانه است که اینستاگرام رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که چه نوع محتواهایی بیشتر مورد پسند مخاطبان است، با فرض اینکه مخاطبان شما یکسان هستند این به شما در شناخت بهتر مخاطبان کمک می‌کند.

 

 

 

۸- از ربات اینستاگرام استفاده کنید
قبل از توضیح در مورد ربات، ابتدا اجازه دهید در مورد یک روش متداول صحبت کنیم.

یکی از روش های افزایش فالوور اینستاگرام این است که با دیگران ارتباط برقرار کنیم، زیر پست هایشان کامنت بگذاریم(کامنت واقعی)، پست هایشان را لایک کنیم و یا آنها را دنبال کنیم.

شاید تا الان هم از این روش استفاده کرده باشید و بازدهی بالا و سریع آن را دیده باشید، ربات اینستاگرام این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می دهد. در این روش شما پیج هایی که دنبال کنندگان  آنها می توانند دنبال کنندگان شما هم باشند را به ربات معرفی می کنیم و از ربات می خواهید که آنها را دنبال کند.

 

 

 دوره "بازاریابی اثربخش در اینستاگرام"

0 تا 100 بازاریابی در اینستاگرام را در یک دوره 5 ساعته بیاموزید.
مشاهده دوره
 

۷- محتوای اینستاگرامتان را در دیگر رسانه های منتشر کنید.
فرض کنید رونق یک ویدیوی آموزشی جدید و پرطرفدار را در اینستاگرام خود منتشر کرده و مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفته است. بسیار عالی، چرا به مشترکین ایمیل این محتوای عالی در اینستاگرام را اطلاع ندهم؟ شاید برای دیدن این ویدیو وارد اینستاگرام  شوند و رونق را هم دنبال کنند.

 

۸- برای تمامی پست های اینستاگرام از تگ لوکیشین استفاده کنید.
علاوه بر هشتگ از تگ لوکیشین هم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پست شما در جستجوها بیشتر دیده شود و طبیعتا احتمال دنبال شدن شما بیشتر می شود.

 

۹- مسابقات اینستاگرامی کوچک اما مستمر برگزار کنید.
حتما مسابقاتی را دیده که از شما درخواست می کنند تا تعدادی از دوستانتان را تگ کنید و در مسابقه شرکت کنید. این روش اگر یک بار انجام شود فایده زیادی برای شما نخواهد داشت، اما اگر برنامه بلند مدت داشته باشید و مثلا هر ماه چنین مسابقاتی را برگزار کنید، در دراز مدت فالوورهای واقعی و ارزشمند به دست می آورید.

دقت کنید که در اجرایی مسابقه خلاقیت به خرج دهید، در تصویر زیرسه نمونه از این مسابقات را مشاهده می کنید.

 

 

 

 

۱۰- از هشتگ ها غافل نشوید.
هنوز معجزه هشتگ ها را باور ندارید؟ استفاده از هشتگها قطعا موجب افزایش فالوور و دیدن شدن پست‌های شما می شود. اگر حساب اینستاگرام خود را تجاری کرده باشید، می‌توانید از بخش آمارهای هر پست تعداد نفراتی که از طریق هشتگ به پست شما رسیده اند را مشاهده کنید.

 

 

 

۱۱- تبادل داشته باشید.
می‌توانید با پیج‌هایی که مخاطبین مشترکی با شما دارند تبادل داشته باشید. یک بار شما تبلیغ آنها را در پیج خود بکنید و پس از مدتی آنها تبلیغ پیج شما را خواهند کرد. اگر این کار را با پیج‌های مختلفی انجام دهید، می توانید دنبال کنندگان جدید به دست آورید.

 

۱۲- از تبلیغ در پیج‌های بزرگ استفاده کنید.
می‌توانید در سایت‌هایی مثل دیدوگرام از خدمات تبلیغ در پیج‌های بزرگ استفاده کنید. در این روش شما محتوایی را تهیه می‌کنید و در پیجی که هم دنبال کنندگان زیادی دارد و هم مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، منتشر می‌کنید و برای این کار مبلغی را توسط سایت واست به مالک پیج پرداخت می کنید.

این روش اگر در پیجی که دنبال کنندگان واقعی و مرتبط با کسب‌وکار شما دارد انجام شود می‌تواند دنبال کنندگان واقعی برای شما به همراه داشته باشد، بخصوص اگر به صورت مستمر و در چند نوبت انجام شود.

 

 

 

۱۳- از تکنیک پست مهمان استفاده کنید.
حتما تکنیک پست مهمان در دنیای وب را می شناسید. در این روش شما محتوایی را برای یک وبسایت تهیه می کنید و به رایگان در اختیار مالک وب سایت قرار می دهید، و مالک وبسایت در انتهای نوشته نام وب سایت شما را به عنوان تولید کننده محتوا درج می کند.

بسیار عالی، این روش در دنیای اینستاگرام هم قابل انجام است، شما می‌توانید با مدیر چند پیج مختلف صحبت کنید، شاید قبول کنند که در ازای تولید محتوا برای آنها، نام پیجتان را در زیر پست درج کنند.

 

۱۴- آیدی اینستاگرامتان در دنیای واقعی پخش کنید.
یک کارت تهیه کنید که در آن از مخاطبان به حضور در اینستاگرام دعوت می‌کنید و آیدی اینستاگرامتان را روی آن درج کرده اید، سپس این کارت را به مشتریان خود بدهید. اگر فروشگاه حضوری هستید این کارت را در کیسه خرید مشتری قرار دهید، اگر فروشگاه اینترنتی هستید این کارت را در بسته ارسالی به مشتری قرار دهید.

 

۱۵- پست مخاطبان هدفتان به صورت تصادفی لایک کنید
به صفحه مخاطبان هدفتان مراجعه کنید و پست هایشان را لایک کنید. البته سعی کنید تا جای ممکن پست هایی را لایک کنید که مشاهده آن پست توسط شما معنی دار باشد. به عنوان مثال عکسی از مخاطبتان که در نمایش رسانه های دیجیتال شرکت کرده است را لایک کنید نه عکسی که با همسر خود گرفته است. نیل پاتیل از این روش برای افزایش فالوور استفاده کرده است و به گفته وی از هر ۱۰۰ لایکی که انجام می دهید به طور متوسط ۶ فالوور واقعی به دست می آورید. امتحانش ضرری ندارد.

 

۱۶- صفحه هرچه تخصصی تر بهتر
افراد تنها زمانی صفحه شما را دنبال می کنند که احساس کنند صفحه شما برای آنها مفید است و نیازی را در آنها برطرف می کند. اگر من صفحه علی صبوری را دنبال میکنم، به این دلیل است که به محتوای طنز نیاز دارم و صفحه علی صبوری و محتواهای آن به گونه ای بود که احساس کردم می تواند در زمینه محتوای طنز نیاز مرا رفع کند.

اگر می خواهید افراد تبلیغات شما اثربخش باشد و افراد بعد از مشاهده صفحه شما اقدام به دنبال کردن صفحه کنند، اولا باید به سراغ مخاطبان هدفتان بروید و دوما باید نشان دهید که می توانید بهترین پاسخ را به نیاز آنها بدهید و برای این کار باید یک صفحه تخصصی داشته باشید.

اگر مخاطبان هدف من در صفحه اینستاگرام رونق هم از دنیای دیجیتال مارکتینگ محتوا ببینند و هم از دنیای برنامه نویسی و شبکه، مسلما صفحه من را یک صفحه تخصصی نمی بینند و آن را فالو نمی کنند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۵:۱۸ توسط:فرشید باقری موضوع: نظرات (0)