تولید محتوا تولید محتوا .

تولید محتوا

صندلی استاندارد و تاثیر آن بر سلامتی بدن

اگر کارمند، دانش آموز و تکنسین کامپیوتر هستید و یا به طور کلی شغلی دارید بیش از مدت زمانی خاص مثلا یک ساعت پشت میز و روی صندلی می نشینید باید به چند نکته مهم و کلیدی دقت کنید، نخست این که سلامت بدن شما در گرو استاندارد بودن یا نبودن صندلی است.

چون کم تحرکی به خودی خود می تواند موجب مشکلات زیادی برای آرگونومی بدن شما شود.  در صورتی که مجبور هستید مدت زمان طولانی روی صندلی بنشینید باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید، صندلی را مطابق قد و وزنتان انتخاب کنید، همین طور پشتی صندلی ها بسیار مهم است.

در واقع بیماری های گوارشی نیز در اثر نشستن های مداوم و طولانی به وجود خواهند آمد، پس از غذا خوردن در هر حالتی حتی روی بهترین نوع صندلی نیز ننشینید چون می تواند موجب فشار بر روده ها و اختلال در عملکرد جذب و دفع مواد مغذی بدن شود.

 

آرتروز، درد ستون فقرات، دیسک کمر و همین طور بیماری های مربوط به گرفتگی عضلات در اثر نشستن مداوم روی صندلی های غیر استاندارد ایجاد خواهد شد. فراموش نکنید که صندلی های نامناسب به دلیل این که تکیه گاه مناسبی ندارند موجب دیسک کمر خواهند شد.

 

مضرات استفاده از صندلی نامناسب

جنس صندلی نیز بسیار مهم است. در صورتی که از صندلی های استاندارد استفاده کنید حتی ساختار پوست بدن شما نیز کم تر دچار آسیب خواهد شد، نشیمنگاه بخش آسیب پذیر بدن ما است که اگر روی صندلی های پلاستیکی، چوبی و بی کیفیت نشسته باشید احتمالا این تجربه را بدست آورده اید که بدنتان نسبت به سطح آن واکنش نشان می دهد و این می تواند به جوش روی پوست ختم شود.

زمانی که از صندلی های استاندارد استفاده می کنید بازدهی و راندمان کاری شما نیز به مراتب افزایش خواهید یافت، اگر مهندس و برنامه نویس کامپیوتر و یا تایپیست هستید به صورت مدام با سیستم های رایانه ای کار می کنید. در واقع اگر صندلی تان مناسب نباشد سرعت کارتان به مراتب پایین تر خواهد آمد. با مراجعه به لینک زیر از صندلی های متنوع ادسرچ بازدید نمایید:

http://www.adsearch.ir

 

نقش مهم صندلی بر فعالیت کاری

 

 

خستگی در واقع موجب کاهش خلاقیت می شود، این مسئله را می توانید به راحتی تست کنید، کافی است روی صندلی غیراستاندارد و بی کیفیت بنشینید، پس از مدتی به طول کامل خسته شده و ترجیح می دهید که محل کار خود را ترک کنید، درصورتی که صندلی شما محل نشستن خوب و راحتی باشد، مدت زمانی که برای یک کار وقت می گذارید بیشتر است.

آسیب های وارد شده بر گردن نیز ناشی از استفاده صندلی های بی کیفیت و غیرآرگونومیک است. بهتر است همین حالا به فکر تعویض این صندلی ها باشید. زانو های شما پس از نشستن روی صندلی باید روی زاویه نود درجه قرار بگیرد، این بسته به قابل تنظیم بودن اندازه و ارتفاع صندلی شما از زمین خواهد بود.

ضمن این که پشتی صندلی ها باید قابلیت سفارشی سازی را داشته باشد که در مدل های کلاسیک این قضیه بسیار جدی است، چون موجب می شود کمر شما در حالت غیر معمول قرار بگیرد و دیسک کمر بزرگ ترین آسیبی است که به شما وارد خواهد شد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۰:۵۲ توسط:فرشید باقری موضوع: نظرات (0)