تولید محتوا تولید محتوا .

تولید محتوا

هاست و دامنه را در طراحی سایت بشناسید!

به بخشی از سرور که میزبانی برخی از وب سایت ها را بر عهده دارد هاست می کویند . کلمه ی هاست به انگلیسی می باشد که به معنای میزبان ترجمه می شود . تمامی سرورها دارای تقسیم بندی مجازی هستند که به هر قسمت از آن هاست می گویند ، که هر بخش تقسیم بندی شده ی یک سرور میزبان یک وب سایت می باشد ، که این میزبانی به هاست معروف است . بعد از طراحی سایت برای اینکه بتوانید وب سایت خود را راه اندازی بنمایید احتیاج به طی کردن مراحلی دارید که یکی از آن ها تهیه هاست برای طراحی سایت است . هاست را می توان از شرکت هاستینگ بعد از طراحی سایت ، به اجاره ی خود درآورد . البته برای انجام این کار ابتدا باید نیاز های وب سایت خود را چک کرده سپس اقدام به اجاره ی هاست کنید . سیستمی که هاست را اجاره نکرده و خود میزبانی وب سایت را دنبال می کند , باید همیشه روشن و به اینترنت متصل باشد . زیرا اگر کوچکترین قطعی در سیستم یا اینترنت به وجود آید وب سایت شما از دید و دسترس اشخاص خارج خواهد شد . بعد از سعی و تلاش فراوان در ساخت سایت شما باید هاستی را تهیه نمایید که بتواند از این زحمات برای طراحی سایت محافظت نماید. همچنین یکی از مهم ترین بخش هایی که در آموزش سئو و بهینه سازی وبسایت باید با آن آشنا شوید هاست است.

 هاست ها انواع متفاوتی دارند که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می نماییم :

 

طراحی سایت

هاست اشتراکی :

این نوع از هاست دارای قیمت بسیار مناسبی می باشد اما از نظر کیفیتی و امنیتی قابل تایید نمی باشد . اختلالات بارگذاری ها ، اشتراک منابع سرور و ... از مهمترین مشکلات سرویس های اشتراکی می باشند .

هاست سرور خصوصی مجازی :

زمانی که تصمیم  به ارتقاء هاست توسط افراد گرفته می شود می توان این هاست را به آن ها معرفی کرد .در این هاست افراد به اندازه های مساوی می توانند از رم و هارد دیسک استفاده نمایند و اگر بیشتر استفاده نمایند در طراحی سایت خود دچار مشکل می شوند و وب سایت بسیار بد بارگذاری می شود و یا اصلا بارگذاری نمی شود .

هاست اختصاصی:

همانطور که از نام آن پیداست این نوع از هاست به صورت اختصاصی طراحی می شود . علاوه بر مزایای بسیاری که این هاست دارد ، مشکلاتی نیز دارد که به نوبه خود مشکل می باشند .

هاست های ابری :

این نوع از هاست ها نیز بسیار شبیه هاست های سرور خصوصی مجازی می باشند که دارای طرفداران خاصی هستند. امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند در این هاست،  طراحی سایت خود را کامل نمایند .

 

طراحی سایت

معرفی دامنه در طراحی سایت

هنگامی که وارد فضای مجازی می شوید با شنیدن برخی از کلمات برای اولین بار ممکن است متعجب شوید . در اینجا کلمه ی دامنه بسیار ساده برای شما معنی خواهد شد . هر زمان که شما در اینترنت به دنبال سایت خاصی باشید باید آدرسی به مرورگر ها ارائه دهید تا بتوانید به سایت مورد نظر دسترسی پیدا کنید . آن آدرس اینترنتی به نام دامین یا همان دامنه معروف می باشد . در طراحی سایت ها شما با بسیاری از کلمات این چنینی که دارای مفهوم بسیار ساده ای می باشند روبه رو خواهید شد . اگر شما قصد داشته باشید که سایت خاصی را بررسی نمایید می توانید با درج کردن آدرس سایت مورد نظر و یا همان دامنه در مرورگر مستقیم به سایت رجوع نمایید اما اگر در پس گشتن می باشید با آدرس کوتاهی می توانید به منابع متعددی دسترسی پیدا کنید . هنگامی که شما دست به طراحی سایت می زنید باید در نظر داشته باشید که حتما دامنه خاصی را برای آن در نظر بگیرید. در طراحی سایت با بسیاری از مفهوم ها آشنایی پیدا می کنید ، نمونه های آن ها را پیدا می کنید و سعی می کنید بهترین ها را در وب سایت خود به کار ببندید. دامنه ها کاملا منحصر بفرد و اختصاصی می باشند . در طراحی سایت به جز هاست باید دامنه ها را نیز سالیانه خریداری نمایید. در واقع ایجاد دامنه نیز در ساخت سایت و کسب کار آنلاین مهم است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۶:۴۴ توسط:فرشید باقری موضوع: نظرات (0)