توليد محتوا توليد محتوا .

توليد محتوا

جديدترين تخفيف هاي فروشگاه هاي اينترنتي ايران در سايت تخفيف لند

تخفيف لند بزرگترين سايت ارائه دهنده تخفيف هاي روز بهترين برندهاي اينترنتي ايران است. با استفاده از تخفيف لند هيچ كالا و خدماتي را بدون تخفيف نخريد. شعار تخفيف لند “خريد هر چيزي با تخفيف لذت بخش تره” است.

تخفيف لند داراي گروهي از جوان هاي پويا و فعال است كه مي كوشد تا جديدترين و به روز ترين تخفيف ها را از كسب و كارهاي آنلاين ايراني براي شما فراهم سازند. در تخفيف لند سعي مي شود تا تخفيف هاي فعال در اختيار شما قرار گيرد.

اگر شما هم مي خواهيد از تخفيف هاي روز برندها و كسب و كارهاي اينترنتي ايران باخبر شويد حتما هر روز به سايت تخفيف لند سر بزنيد يا شبكه هاي اجتماعي ما را دنبال كنيد.

تا 85 درصد تخفيف ويژه ديجي كالا جهت خريد صنايع دستي و انواع فرش دستي و ماشيني

تا 85% تخفيف خريد فرش و صنايع دستي در فروشگاه اينترنتي ديجي كالا

بدون نياز به وارد كردن كد تخفيف ديجي كالا و فقط با كليك روي دكمه زير از اين تخفيف ويژه بهرمند شويد:

تا 85% تخفيف ويژه صنايع دستي ديجي كالا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۸:۲۹ توسط:فرشيد باقري موضوع: نظرات (0)

۲۱ روش خلاقانه براي افزايش فالوور اينستاگرام به صورت واقعي

اگر درحال مطالعه اين مطلب هستيد قطعا به قدرت شبكه هاي اجتماعي بخصوص اينستاگرام پي برده ايد و صد البته به دنبال حضوري قدرتمند در اينستاگرام هستيد و احتمالا اصلي ترين سوال شما اين است كه چطور فالوورهاي اينستاگرام را زياد كنيم؟

احتمالا پيش از اين نيز مقالات مختلفي را در زمينه افزايش فالوور اينستاگرام مطالعه كرده ايد و با روش هاي مختلف افزايش فالوور تا حدي آشنا شده ايد.

اين مطلب براي شما مناسب نيست اگر: به دنبال افزايش دروغين فالوورهاي اينستاگرام هستيد، خيلي از مقالات به روش هايي اشاره مي كنند كه دروغي هستند يعني تنها عدد فالوورهاي را بالا مي برند و يا فالوورهايي واقعي اما با نرخ تعامل پايين جذب مي شوند.

در اين مطلب قصد دارم به ۲۱ روش براي افزايش فالوور واقعي اينستاگرام اشاره كنم. اينكه چطور بدون استفاده از روش‌هاي اشتباه و با استفاده از روش‌هاي كاملا طبيعي فالوورهاي هدفمند داشته باشيم، افرادي كه از مخاطبان كسب‌وكار ما هستند و مي‌توانند از مشتريان احتمالي كسب‌وكار شما باشند.

اما پيش از صحبت درباره  بهترين ربات هاي اينستاگرام، اجازه دهيد به چند سوال متداول پاسخ دهم.

 

سوال اول: چرا نبايد فالوو فيك اينستاگرام بخريم؟
پاسخ را خيلي كوتاه ارايه مي دهم. در اينستاگرام چيزي به نام نرخ تعامل داريم، يعني مخاطبان شما چقدر با شما تعامل دارند. نرخ تعامل با جمع تعداد لايكها، تعداد كامنتها، تعداد سيوها و . . و تقسيم آنها بر تعداد دنبال كنندگان به دست مي آيد. خب اگر فالوور فيك بخريد يعني بي دليل مخرج كسر را بزرگ تر كرده ايد و نرخ تعامل را كاهش داده ايد.

و اين يعني حساب شما يك حساب با نرخ تعامل پايين در نظر اينستاگرام ديده مي شود و اين يك امتياز منفي است. اما دليل ديگري كه باعث مي‌شود فالوور فيك را فراموش كنيم، از دست دادن آمارهاست. در حساب تجاري اينستاگرام آمارهاي جالبي از دنبال كنندگان به شما داده مي‌شود كه اگر از فالوور فيك استفاده كنيد مسلما آمارها دچار خطا خواهند شد و ديگر نميتوانيد اطلاعات درستي از دنبال كنندگان واقعي خود داشته باشيد.

پس خواهش مي كنم فكر خريد فالوور فيك را نكنيد.

 

سوال دوم : چرا نبايد از هرجايي به دنبال فالوور اينستاگرام باشيم؟
واقعي بودن فالوور مهم است، اما هدفند بودن آن را هم نبايد ناديده بگيريم. اگر من يك پيج آموزش آشپزي داشته باشم، به نظرتان منطقي است كه از يك پيج ورزشي مرتبط با آقايان به دنبال فالوور باشم؟ اصلا به دست آوردن چنين دنبال كنندگان براي من ارزشمند است؟ آيا آقايان به مطالب من علاقه دارند؟ آيا با مطالب من تعاملي خواهند داشت؟ آيا دستورات آشپزي من را مي خرند؟

پس علاوه بر واقعي بودن فالوور به هدفمند بودن آن هم فكر كنيد، و از هر جايي به دنبال جذب فالوور نباشيد.

 

سوال سوم: آيا پيج اينستاگرام بخريم؟
خريد پيج را به چند دليل توصيه نمي كنم.

دليل اول امنيت پايين آن است، شما پيج را از هركس خريداري كنيد، آن نفر در نظر اينستاگرام مالك اصلي پيج است، حتي اگر پسورد را هم در اختيار شما قرار دهد، مي‌تواند به اينستاگرام اطلاع دهد كه پيج من هك شده است و با گذشت مراحلي اينستاگرام پيج را به فروشند بازميگرداند و به همين راحتي پيج شما از دست مي رود.

و گذشته از اين موضوع ما نميدانيم كه اين پيج مخاطبان خود را از چه طريقي به دست آورده است و آيا هدفمند هستند يا خير.

لذا خريد پيج را هم توصيه نمي كنم، مگر در مواري كه به فروشنده اعتماد كامل داريد و از قوي بودن پيج هم مطمئن هستيد.

 

بسيار عالي، بريم به سراغ روش‌هاي افزايش فالوور واقعي و هدفمند، همراه باشيد.

 

روش هاي افزايش فالوور واقعي اينستاگرام
 

۱- حساب اينستاگرام خود را بهينه كنيد
وقتي براي افزايش فالوور اينستاگرام برنامه ريزي مي‌كنيد، يكي از اولين كارهايي كه بايد انجام دهيد، بهينه كردن صفحه اينستاگرام كسب‌وكارتان است.

توضيحات صفحه اينستاگرام برند خود را مانند صفحه اصلي وب‌سايتتان ببينيد. بدون يك عكس پروفايل و توضيحات مناسب برند، بدون يك آيدي مناسب، بدون درج اطلاعات تماس و … افراد چطور برند شما را تشخيص دهند؟

شايد تعجب كنيد، ولي خيلي از برند‌ها به طور كامل فراموش كرده‌اند كه بايد در مورد كسب‌وكار خود توضيح دهند، آنها تنها يك لينك به صفحه وب‌سايت خود درج كرده‌اند و توقع دارند افراد بدون شناخت آنها روي لينك كليك كنند.

اگر مي‌خواهيد افراد روي لينك شما كليك كنند، پس بهتر است ابتدا خود را به خوبي معرفي كنيد و در ادامه آن‌ها را تشويق به كليك كنيد. اينكه چه لينكي را قرار دهيد كاملا به استراتژي بازاريابي اينستاگرامي شما بستگي دارد، برخي لينك صفحه اصلي وب‌سايت را قرار مي‌دهند و برخي ديگر به صفحه خاصي كه براي كاربران اينستاگرام مناسب‌ است لينك مي‌دهند و برخي ديگر به صفحه‌اي كه به طور اختصاصي براي كاربران اينستاگرامشان طراحي كرده‌اند.

در نهايت سعي كنيد كه آيدي و نام كسب‌وكار شما خيلي طولاني نباشد و نوشتن آن نيز راحت و ساده باشد و به گونه‌اي نباشد كه هر كاربر نام شما را به روش خودش بنويسيد. به طور خلاصه آيدي و نام كوتاه، ماندگار در ذهن و با قابليت تايپ و جستجوي راحت داشته باشيد و سعي كنيد از اعداد و كاركترهاي خاص در آيدي اينستاگرام خود استفاده نكنيد.

به عنوان مثال به صفحه اينستاگرام استارتاپ اسپارد توجه كنيد.

 

۲- در توليد محتوا ثبات داشته باشيد
بدترين كاري كه براي افزايش فالوور اينستاگرام مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه به صورت نامنظم توليد محتوا انجام دهيد. در واقع اگر تعدادي فالوور هم به دست آورده باشيد با توليد محتواي نامنظم فرصت فراموش كردن برندتان را به آنها داده‌ايد.

براي فراموش نشدن برندتان به طور منظم محتوا قرار دهيد، برندها مانند پيج‌هاي سرگرمي محتواي زياد توليد نمي‌كنند، برخي كمتر و برخي بيشتر، ولي در توليد محتوا تعادل را رعايت مي‌كنند و با روال ثابتي محتوا توليد مي‌كنند. پس اگر به طور مثال هفته‌اي سه محتوا قرار مي‌دهيد، هميشه با همين روال حركت كنيد.

 

 

۴- كار كنيد محتواي شما توسط ديگر حساب‌هاي فعال اينستاگرام منتشر شود
يكي از روش‌هاي خوب و طبيعي براي افزايش فالوور اين است كه محتواي برند شما توسط ديگر افراد فعال در اينستاگرام منتشر شود.

مثلا مي‌توانيد مسابقات اينستاگرامي برگزار كنيد و مسابقه را طوري طراحي كنيد تا كابران محتواهايي را از صفحه شما منتشر كنند يا محتواهايي را با ذكر آيدي و هشتگ برند شما در حساب خود منتشر كنند.

×مطلب پيشنهادي: كتاب راهنماي برگزاري مسابقات در اينستاگرام | حرفه‌اي مسابقه برگزار كنيد
يا با برخي از پيج‌هاي معتبر اينستاگرام كه به كسب‌وكار شما مرتبط هستند و مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند همكاري كنيد تا براي شما تبليغ كنند و محتواي مورد نظر شما را با آيدي و هشتگ كسب‌وكار شما منتشر كنند.

 

 

 

۵- حضور برندتان در اينستاگرام را اعلام كنيد
قطعا برند شما در خارج از اينستاگرام نيز مخاطباني دارد، مثلا بازديدكنندگان سايتان، مشتركين ايميل شما، دنبال‌كنندگانتان در ديگر شبكه‌هاي اجتماعي مانند توييتر و..

يكي از بهترين روش هاي افزايش فالوور اينستاگرام اين است كه در تمامي ديگر رسانه‌هاي خود اعلام كنيد كه در اينستاگرام حضور داريد و مزيت دنبال كردن صفحه شما در اينستاگرام چيست.

مثلا در وب‌سايت خود بخشي براي آخرين پست‌هاي اينستاگرام داشته باشيد تا كاربران متوجه حضور شما و تا حدي محتواهاي شما در اينستاگرام بشوند.

يادتان باشد كه تنها نبايد از آنها درخواست كنيد كه شما را در اينستاگرام دنبال كنند، بلكه بايد به آنها دليلي براي دنبال كردنتان ارايه دهيد. و بهترين دليل اين است كه محتواهاي مفيد و متفاوت از ديگر رسانه‌هاي خود منتشر كنيد، در غير اين صورت دليل ندارد كه مخاطبان توييتر شما يا بازديدكنندگان سايتتان در اينستاگرام نيز شما را دنبال كنند.

 

۶- محتوايي قرار دهيد كه دنبال‌كنندگان شما خوهان آن هستند
مسلما شما محتواهاي متفاوتي را براي انتشار در اينستاگرامتان در نظر گرفته ايد، اما بايد در نظر داشته باشيد كه پس از مدت كوتاهي بررسي كنيد و ببينيد كه كدام مطالب از سمت كاربران بازخورد بهتري دريافت كرده‌اند و مخاطبان علاقه بيشتري به آنها نشان داده اند.

به همين دليل تست كردن بسيار اهميت دارد، هر ايده‌اي كه براي توليد محتوا داريد تست كنيد تا در نهايت آن محتواهايي كه بازخورد خوبي دريافت مي‌كنند را شناسايي كنيد. مثلا ممكن است پس از مدتي متوجه شويد كه برخي ويديوها با موضوع خاصي بازخورد بهتري نسبت به ديگر ويديوها دارند. اگر محتواهاي خاصي هستند كه براي توليد آنها وقت صرف مي‌كنيد ولي بازخورد خوبي ندارند، بهتر است كه با محتواي جديدي جايگزين كنيد.

كپي برداري از حساب اينستاگرام رقيب كار جالبي نيست، اما اين خيلي هوشمندانه است كه اينستاگرام رقباي خود را بررسي كنيد و ببينيد كه چه نوع محتواهايي بيشتر مورد پسند مخاطبان است، با فرض اينكه مخاطبان شما يكسان هستند اين به شما در شناخت بهتر مخاطبان كمك مي‌كند.

 

 

 

۸- از ربات اينستاگرام استفاده كنيد
قبل از توضيح در مورد ربات، ابتدا اجازه دهيد در مورد يك روش متداول صحبت كنيم.

يكي از روش هاي افزايش فالوور اينستاگرام اين است كه با ديگران ارتباط برقرار كنيم، زير پست هايشان كامنت بگذاريم(كامنت واقعي)، پست هايشان را لايك كنيم و يا آنها را دنبال كنيم.

شايد تا الان هم از اين روش استفاده كرده باشيد و بازدهي بالا و سريع آن را ديده باشيد، ربات اينستاگرام اين كار را به صورت اتوماتيك براي شما انجام مي دهد. در اين روش شما پيج هايي كه دنبال كنندگان  آنها مي توانند دنبال كنندگان شما هم باشند را به ربات معرفي مي كنيم و از ربات مي خواهيد كه آنها را دنبال كند.

 

 

 دوره "بازاريابي اثربخش در اينستاگرام"

0 تا 100 بازاريابي در اينستاگرام را در يك دوره 5 ساعته بياموزيد.
مشاهده دوره
 

۷- محتواي اينستاگرامتان را در ديگر رسانه هاي منتشر كنيد.
فرض كنيد رونق يك ويديوي آموزشي جديد و پرطرفدار را در اينستاگرام خود منتشر كرده و مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفته است. بسيار عالي، چرا به مشتركين ايميل اين محتواي عالي در اينستاگرام را اطلاع ندهم؟ شايد براي ديدن اين ويديو وارد اينستاگرام  شوند و رونق را هم دنبال كنند.

 

۸- براي تمامي پست هاي اينستاگرام از تگ لوكيشين استفاده كنيد.
علاوه بر هشتگ از تگ لوكيشين هم استفاده كنيد. اين كار باعث مي‌شود پست شما در جستجوها بيشتر ديده شود و طبيعتا احتمال دنبال شدن شما بيشتر مي شود.

 

۹- مسابقات اينستاگرامي كوچك اما مستمر برگزار كنيد.
حتما مسابقاتي را ديده كه از شما درخواست مي كنند تا تعدادي از دوستانتان را تگ كنيد و در مسابقه شركت كنيد. اين روش اگر يك بار انجام شود فايده زيادي براي شما نخواهد داشت، اما اگر برنامه بلند مدت داشته باشيد و مثلا هر ماه چنين مسابقاتي را برگزار كنيد، در دراز مدت فالوورهاي واقعي و ارزشمند به دست مي آوريد.

دقت كنيد كه در اجرايي مسابقه خلاقيت به خرج دهيد، در تصوير زيرسه نمونه از اين مسابقات را مشاهده مي كنيد.

 

 

 

 

۱۰- از هشتگ ها غافل نشويد.
هنوز معجزه هشتگ ها را باور نداريد؟ استفاده از هشتگها قطعا موجب افزايش فالوور و ديدن شدن پست‌هاي شما مي شود. اگر حساب اينستاگرام خود را تجاري كرده باشيد، مي‌توانيد از بخش آمارهاي هر پست تعداد نفراتي كه از طريق هشتگ به پست شما رسيده اند را مشاهده كنيد.

 

 

 

۱۱- تبادل داشته باشيد.
مي‌توانيد با پيج‌هايي كه مخاطبين مشتركي با شما دارند تبادل داشته باشيد. يك بار شما تبليغ آنها را در پيج خود بكنيد و پس از مدتي آنها تبليغ پيج شما را خواهند كرد. اگر اين كار را با پيج‌هاي مختلفي انجام دهيد، مي توانيد دنبال كنندگان جديد به دست آوريد.

 

۱۲- از تبليغ در پيج‌هاي بزرگ استفاده كنيد.
مي‌توانيد در سايت‌هايي مثل ديدوگرام از خدمات تبليغ در پيج‌هاي بزرگ استفاده كنيد. در اين روش شما محتوايي را تهيه مي‌كنيد و در پيجي كه هم دنبال كنندگان زيادي دارد و هم مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، منتشر مي‌كنيد و براي اين كار مبلغي را توسط سايت واست به مالك پيج پرداخت مي كنيد.

اين روش اگر در پيجي كه دنبال كنندگان واقعي و مرتبط با كسب‌وكار شما دارد انجام شود مي‌تواند دنبال كنندگان واقعي براي شما به همراه داشته باشد، بخصوص اگر به صورت مستمر و در چند نوبت انجام شود.

 

 

 

۱۳- از تكنيك پست مهمان استفاده كنيد.
حتما تكنيك پست مهمان در دنياي وب را مي شناسيد. در اين روش شما محتوايي را براي يك وبسايت تهيه مي كنيد و به رايگان در اختيار مالك وب سايت قرار مي دهيد، و مالك وبسايت در انتهاي نوشته نام وب سايت شما را به عنوان توليد كننده محتوا درج مي كند.

بسيار عالي، اين روش در دنياي اينستاگرام هم قابل انجام است، شما مي‌توانيد با مدير چند پيج مختلف صحبت كنيد، شايد قبول كنند كه در ازاي توليد محتوا براي آنها، نام پيجتان را در زير پست درج كنند.

 

۱۴- آيدي اينستاگرامتان در دنياي واقعي پخش كنيد.
يك كارت تهيه كنيد كه در آن از مخاطبان به حضور در اينستاگرام دعوت مي‌كنيد و آيدي اينستاگرامتان را روي آن درج كرده ايد، سپس اين كارت را به مشتريان خود بدهيد. اگر فروشگاه حضوري هستيد اين كارت را در كيسه خريد مشتري قرار دهيد، اگر فروشگاه اينترنتي هستيد اين كارت را در بسته ارسالي به مشتري قرار دهيد.

 

۱۵- پست مخاطبان هدفتان به صورت تصادفي لايك كنيد
به صفحه مخاطبان هدفتان مراجعه كنيد و پست هايشان را لايك كنيد. البته سعي كنيد تا جاي ممكن پست هايي را لايك كنيد كه مشاهده آن پست توسط شما معني دار باشد. به عنوان مثال عكسي از مخاطبتان كه در نمايش رسانه هاي ديجيتال شركت كرده است را لايك كنيد نه عكسي كه با همسر خود گرفته است. نيل پاتيل از اين روش براي افزايش فالوور استفاده كرده است و به گفته وي از هر ۱۰۰ لايكي كه انجام مي دهيد به طور متوسط ۶ فالوور واقعي به دست مي آوريد. امتحانش ضرري ندارد.

 

۱۶- صفحه هرچه تخصصي تر بهتر
افراد تنها زماني صفحه شما را دنبال مي كنند كه احساس كنند صفحه شما براي آنها مفيد است و نيازي را در آنها برطرف مي كند. اگر من صفحه علي صبوري را دنبال ميكنم، به اين دليل است كه به محتواي طنز نياز دارم و صفحه علي صبوري و محتواهاي آن به گونه اي بود كه احساس كردم مي تواند در زمينه محتواي طنز نياز مرا رفع كند.

اگر مي خواهيد افراد تبليغات شما اثربخش باشد و افراد بعد از مشاهده صفحه شما اقدام به دنبال كردن صفحه كنند، اولا بايد به سراغ مخاطبان هدفتان برويد و دوما بايد نشان دهيد كه مي توانيد بهترين پاسخ را به نياز آنها بدهيد و براي اين كار بايد يك صفحه تخصصي داشته باشيد.

اگر مخاطبان هدف من در صفحه اينستاگرام رونق هم از دنياي ديجيتال ماركتينگ محتوا ببينند و هم از دنياي برنامه نويسي و شبكه، مسلما صفحه من را يك صفحه تخصصي نمي بينند و آن را فالو نمي كنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۵:۱۸ توسط:فرشيد باقري موضوع: نظرات (0)

يك توليد كننده محتوا دقيقا چه كار ميكند؟

اصلا توليد محتوا چيست ؟

اين روزها همه به نوعي در حال توليد محتوا هستند . شما چه طور؟

خانمي خانه‌دار هر روز در اينستاگرام عكس هاي غذاهايش را منتشر ميكند و در مورد نحوه پخت آنها براي مخاطبانش كپشن مي گذارد ، نوجواني كه عشق موسيقي رپ دارد، درباره گروه‌ها و خواننده هاي رپ مورد علاقه‌اش در شبكه هاي اجتماعي پُست مي‌گذارد،  يك سخنران مشهور از تجربه اش در فن بيان و سخنوري ميگويد ، استاد فيزيك يا شيمي يك مدرسه آموزش هايش را براي شاگردانش منتشر ميكند ، يك دكتر مغز و اعصاب از تجربياتش در عمل جراحي مغز براي بيمارانش ميگويد و خاطرات روزهاي سخت پزشكي را براي مخاطبانش به اشتراك ميگذارد ، پسري چادر سر ميكند و ويدئو ضبط ميكند و ديگران را مي خنداند و تبديل به يك اينفلوئنسر ميلياردر اينستاگرامي ميشود ، كسب و كاري براي معرفي برندش مسابقه اي راه مي اندازد و از مخاطب دعوت ميكند تا با شركت در اين مسابقه جايزه هاي باور نكردني ببرد، موسسه خيريه اي براي جذب افراد خير و كمك هاي مردمي گزارشي از كودكان بي سرپرست و كارهاي خيرخواهانه اش منتشر ميكند،  …

پس همه ما به نوعي در طول روز در حال توليد محتوا و انتشار آن هستيم ، اما كسي از بين ما مي تواند موفق و پولساز شود كه بتواند مخاطب بيشتري جذب كند و مخاطب را تحت تاثير قرار بدهد.

توليد محتوا چيست ؟
چرا بايد دقيقا بدانيم توليد محتوا چيست ؟ !
تا وقتي ندانيم توليد محتوا چيست قطعا درك درستي از بازاريابي محتوا نخواهيم داشت ،هيچ شناختي از چگونگي درگير كردن مخاطب هدف نخواهيم داشت و در نهايت  هم بازي را به رقبا واگذار ميكنيم و شكست خورده به غار تنهايي و افسردگي خودمان مي رويم .

دانستن ارزش توليد محتوا در دنياي آنلاين امروز با دانستن اين كه دقيقا چه چيزي توليد محتواست اتفاق مي افتد.

بله! تا زماني كه  كسي يا چيزي را درست نشناسيم هيچ وقت به ارزش واقعي اش پي نخواهيم برد.

استاد ذني در كوهستان زندگي مي كرد 

روزي جوان كوه نوردي كه راه را گم كرده بود به نزد او آمد و پرسيد : استاد! راه قله كوه از كدام طرف است؟

پيرمرد لبخندي زد و در پاسخ گفت : اين كوهستان چه زيباست . سالك گفت : من كه از كوه نپرسيدم ، از راه قله كوه پرسيدم . پير گفت : جوان، تا ماوراي كوه را در نيابي نمي تواني راه را بيابي .
توليد محتواي حرفه اي به ما كمك ميكند كه برند شويم و ديده شويم
همه ما عاشق ديده شدن هستيم!

“ تصور كنيد يك سخنران انگيزشي هستيد و با كلي ذوق و شوق به بالاي سن رفته ايد و مي خواهيد يك سخنراني عالي براي مخاطبين ارائه بدهيد .

اما هنوز جمله اول شما از زبان تان بيرون نيامده است كه نيمي از جمعيت سالن خالي مي شود !

حس از اين بدتر هم مگر داريم ؟!


شما چندين ماه تمام براي ارائه اين سخنراني كار كرده ايد . از تفريح و لذت هاي زيادي زده ايد تا مطالب با ارزشي براي اين سخنراني پيدا كنيد …

در اين لحظه انقدر گرفتار جنگ داخلي در درون خودتان مي شويد كه بقيه سخنراني را هم از دست مي دهيد و زماني به خودتان مي آييد كه از اين همه فشار روي تخت بيمارستان زير سرم هستيد!


توليد محتوا هم چيزي شبيه سخنراني است!
قطعا هيچ كدام از ما دوست نداريم همچين حالي را تجربه كنيم . نيمه رها كردن محتوا توسط مخاطب و بستن صفحه هم چيزي شبيه اين حال براي نويسنده يا توليد كننده محتواست . پس براي اينكه همچين حسي را هيچ وقت تجربه نكنيد بايد توليد محتوا را به شكل حرفه اي انجام دهيد .

آموزش توليد محتواي جذاب
در توليد محتواي وب سايت چه كار كنيم كه مخاطب محتوا را بخواند ؟ ( ۸ راه كار )

۴ راهكار توليد محتواي وب سايت براي اينكه مخاطب روي علامت ضربدر بالاي صفحه كليك نكند و صفحه شما را نبندد!
پس به عنوان يك توليد كننده محتواي حرفه اي بايد بتوانيد غيرجذاب ترين و خسته كننده ترين موضوعات را  به بهترين شكل ممكن به خورد مخاطب بدهيد و برايش جذاب كنيد!

يك داستان واقعي در مورد پاپ كورن و توليد محتوا!
“آرت سيلورمن به پاكتي از پاپ كورن روي ميز كارش خيره شده بود و از بويِ بد روغنِ قلابي حالت تهوع عجيبي داشت . او محقق يكي از موسسات غير انتفاعي در CSPI بود و چند سالي بود در اين مركز در خصوص آموزش همگاني تغذيه و آناليز محصولات خوراكي از لحاظ مضر بودن تحقيق ميكرد .

متخصصان تغذيه طبق آخرين يافته هاي علمي به اين نتيجه رسيده بودند كه هر فرد در رژيم روزانه مجاز است فقط ۲۰ گرم چربي اشباع در روز دريافت كند و در غير اين صورت سلامتي او ممكن است دچار مشكل شود .

سيلورمن و همكارانش طي بررسي هاي زياد و نمونه برداري از پاپ كورني كه در دكه هاي مستقر در سينماها به فروش مي رسيد و آناليز ميزان چربي ترانس آنها به اين نتيجه رسيدند كه ميزان چربي اشباع اين پاپ كورن ها در يك ليوان كوچك حدود ۳۷ گرم است !!

و اين يعني چربي اشباعي كه يك نفر با خوردن يك ليوان پاپ كورن جذب بدنش ميشود تقريبا به اندازه ۲ روز خوردن غذاهاي چرب است .

قطعا افراد كمي در جامعه مفهوم « ۳۷ گرم چربي اشباع » و ضررهاي آن را مي توانستند درك كنند . پس گفتن اين خبر به اين صورت هيچ دردي را دوا نمي كرد . و اين همان اتفاقي است كه در خصوص اكثر توصيه هاي پزشكي و سلامتي مي افتد .

فرض كنيد اين خبر را به اين شكل اعلام ميكردند: يك ليوان پاپ كورن معادل ۳۷ گرم چربي اشباع دارد . خب كه چي ؟! ۳۷ گرم خوب است يا بد ؟ حتي اگر بد است خيلي بد است يا تا حد قابل قبولي بد است ؟!

پس عبارت « ۳۷ گرم چربي اشباع » يك عبارت بي مفهوم براي بسياري از افراد جامعه است و جزو جمله هايي است كه بدون هيچ تاثيري از اين گوش شنيده ميشود و از آن گوش در ميشود و اتفاقا بيشتر باعث بي تفاوت شدن افراد جامعه ميشود چون عبارتي به شدت خشك و دانشگاهي است و براي افراد زيادي از جامعه هيچ جذابيتي ندارد .

اما سيلور من و همكاران به جاي گفتن اين جملات تكراري، در چند مكان پر رفت و آمد غرفه اي گرفتند و ميزي چيدند به اين شكل كه يك طرف ميز يك ليوان پر از پاپ كورن گذاشتند و طرف ديگر يك صبحانه بسيار مفصل چرب شامل ژامبون ، تخم مرغ ، شير پر چرب و… ناهاري شامل يك ساندويچ همبرگر مك دونالد دوبل ، يك ظرف پر از سيب زميني سرخ كرده و يك شام مفصل تر شامل استيك گوشت ، همراه با مخلفات سنگين و چند دسر پر چرب و… و با يك طراحي خلاقانه نشان دادند كه يك ليوان پاپ كورن چربي مضري معادل اين همه غذاي چرب دارد !

به نظر شما چه كسي ممكن است بعد از ديدن اين پيام سلامتي همچنان زماني كه به سينما ميرود باز هم با همان هيجان سابق به سمت دكه پاپ كورن فروشي برود ؟!!”

زماني مي توانيد ادعا كنيد كه يك توليد كننده محتواي حرفه اي هستيد كه بتوانيد كاري كنيد كه مخاطب شما ديگر هرگز پاپ كورن نخورد !!
داستانِ دزديِ كليه با يك فنجان قهوه !
ديويد دوست يكي از دوستان ما به خاطر نوع كارش روزهاي زيادي را در مسافرت سپري ميكند . او به تازگي براي شركت در يك جسله كاري به سفري رفته بود . در روز آخر سفر قبل از پرواز چند ساعت وقت اضافي داشت و تصميم گرفت به كافه اي برود و اين زمان را در كافه سپري كند . ديويد در افكار خودش غرق بود كه فردي نزديك او شد و پيشنهاد داد كه با هم قهوه اي بخورند . ديويد در ابتدا از اين پيشنهاد تعجب كرد اما چاره اي جز پذيرش اين دعوت نداشت. آن فرد بدون لحظه اي تامل به پيشخوان رفت و با دو فنجان قهوه بازگشت . ديويد قهوه را نوشيد و ديگر هيچ چيزي بعد از آن را به ياد نمي آورد !

اين تنها چيزي بود كه او قبل از اينكه خودش را در وان حمام هتل پر از يخ ، گيج و منگ ببيند به ياد مي آورد .

با تعجب و بي خبر از همه جا نگاهي به اطراف انداخت تا بلكه متوجه شود در وان حمام غرق در اين همه يخ چه ميكند ؟

يك يادداشت بود با اين مضمون :

«تكان نخور . فقط به اورژانس زنگ بزن »

ديويد تلفن همراهي كه كنار ميز گذاشته شده بود را برداشت و به اورژانس زنگ زد  موقعيت خودش را توضيح داد . تمام انگشتانش از سرما كرخ و بي حس شده بود . فقط به حرف هاي مسئول اورژانس گوش ميكرد . او به طرز عجيبي اين موقعيت برايش آشنا بود . شروع كرد به راهنمايي ديويد و گفت : « آقا لطفا با دقت و آرام به كمر خودتان دست بزنيد آيا لوله اي از قسمت پايين كمرتان بيرون زده است ؟»

او به آرامي و با ترس دستش را به پشتش برد و در عين ناباوري ديد كه بله لوله اي از پشتش بيرون زده است !

مسئول اورژانس گفت : « اصلا نترسيد ، يكي از كليه هاي شما از بدنتان خارج شده است! بايد بدانيد كه در اين شهر يك باند سارقين اعضاي بدن فعاليت ميكنند و اين بار شما را هدف قرار داده اند .ماموران اورژانس در راه اند . شما فقط به هيچ وجه از جايتان تكان نخوريد !

حالا سايت را ببنديد ( البته براي خواندن بقيه مطلب دوباره برگرديد ها ؛-) ) و بعد از يك ساعت اين داستان را براي اولين نفري كه كنارتان هست تعريف كنيد. قطعا مو به مو مي توانيد اين داستان را براي دوست تان تعريف كنيد .

غير ممكن است يكبار اين داستان را بخوانيد و آن را تا سالها به ياد نياوريد !

حالا اين داستان را با اين متن مقايسه كنيد :

انجمن فراگير به صورت طبيعي خود را معطوف بازگشت سرمايه مي كند كه مي تواند بر اساس تجربيات كنوني مدل شود .عاملي كه بر جريان وارده بر موسسه فشار مي آورد اين است كه اغلب كمك كنندگان براي كسب اطمينان از پاسخگويي ، هدف گذاري و الزامات قطعي براي اهدا كردن پول وارد بازي مي شوند…..

باور كنيد من به شخصه حتي نمي توانم يكبار درست و كامل اين متن را از رو بخوانم چه برسد به اينكه بفهمم چه ميگويد و از من به عنوان مخاطب چه مي خواهد ؟

اگر مي خواهيد محتوايي كه توليد ميكنيد مخاطب را به صورت يك زلزله 8  ريشتري بلرزاند و وادار به اقدام كند بايد محتوايي مثل متن اول توليد كنيد نه محتواي كسل كننده و اعصاب خورد كن دوم!

پس بياييد انقدر تمرين ، تمرين و تمرين كنيم كه بتوانيم محتوايي توليد كنيم كه فهميده شود ، به ياد آورده شود ،اثري ماندگار باشد و در نهايت نظر و رفتار مخاطبانمان را تغيير دهد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۱:۳۶ توسط:فرشيد باقري موضوع: نظرات (0)

اينستاگرام؛ چگونه فالوور بيشتري جذب كنيم؟

پروفايل خود را به‌درستي تكميل كنيد
اولين كاري كه بايد بكنيد ساختن يك هويت روشن و مشخص براي حساب كاربري اينستاگرام خودتان است. حساب كاربري اولين جايي است كه مردم براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد شما به آن نگاه خواهند كرد. درنتيجه تنظيم كردن صحيح حساب كاربري اهميت بالايي دارد.

براي انجام اين كار ابتدا بايد تصور روشني از هدف حساب كاربري اينستاگرام خود داشته باشيد. آيا تلاش داريد خود را به‌عنوان يك عكاس جدي معرفي كنيد؟ آيا قصد داريد يك كسب‌وكار، برند يا سبك زندگي را ترويج دهيد؟ يا تنها مي‌خواهيد از اينستاگرام براي نشان دادن اتفاقات روزمره‌ي زندگي خود و حفظ ارتباط با دوستان بهره بگيريد؟

پس از اين‌كه هدف حساب كاربري اينستاگرام شما مشخص شد بايد توضيحي براي آن بنويسيد كه اين هدف را به‌خوبي بازتاب دهد. همه‌ي تلاش خود را بكنيد تا اين توضيح كوتاه و موجز ولي پرمعني باشد و همچنين به‌خوبي افراد را به عمل كردن وادارد. اگر وب‌سايت، اپليكيشن يا محصولي داريد كه مي‌خواهيد آن را ترويج دهيد لينك آن را هم در پروفايل خود قرار دهيد. بهتر است از يك عكس يا تصوير جذاب و خاص هم براي حساب كاربري خود استفاده كنيد تا مردم بتوانند به‌راحتي شما را شناسايي كنند.

ثبات داشته باشيد
پس از آماده كردن حساب كاربري بايد تصميم بگيريد چه نوع عكس‌هايي را قصد داريد به اشتراك بگذاريد. عكس‌هايي كه منتشر مي‌كنيد بايد هويت شما و مضمون موردنظر حساب كاربري‌تان را بازتاب دهد. اگر عكاس هستيد طبيعتا هدف شما بايد انتشار بهترين عكس‌ها از مجموعه‌ي آثارتان باشد. براي اين منظور اطمينان حاصل كنيد كه تنها بهترين آثارتان را به اشتراك مي‌گذاريد و از انتشار هر چيزي كه ممكن است زير سطح استاندارد به نظر برسد خودداري كنيد؛ اين كار از جذابيت فيد عكس شما مي‌كاهد.

هدف بعدي اين است كه مضمون عكس‌هاي خود را هم‌راستا با مضمون اصلي حساب كاربري حفظ كنيد. اگر عكاس خياباني هستيد پس فقط عكس‌هاي خياباني منتشر كنيد. اگر به عكاسي منظره، عكاسي هنري يا عكاسي پرتره علاقه داريد تلاش كنيد عكس‌هايي كه منتشر مي‌كنيد حول اين موضوعات تمركز داشته باشند. مردم بر اساس علاقه‌مندي خود شما را فالو مي‌كنند و ممكن است با ديدن عكس‌هاي سلفي گاه‌وبيگاه يا ساندويچي گاز زده رغبت خود را نسبت به فالو كردن شما از دست بدهند.

 

به‌طور منظم عكس منتشر كنيد
در گام بعدي بايد در مورد زمان‌بندي انتشار عكس‌هاي خود همانند سوژه‌هايتان به ثبات برسيد. ديده شدن به‌صورت منظم در ميان جريان عكس‌هاي فالوورها شما را در ذهن آن‌ها برجسته ساخته و كمك مي‌كند عكس‌هايتان لايك‌هاي بيشتري بگيرند.

اگر اطمينان داريد كه مي‌توانيد همواره و با روندي ثابت دو تا سه عكس در روز به اشتراك بگذاريد اين كار را انجام دهيد. البته اگر اين نوع برنامه‌ريزي براي شما قابل مديريت نيست بهتر است به‌جاي اجراي نامنظم آن با فواصل زماني بيشتري عكس منتشر كنيد. ولي مهم‌تر از همه‌چيز فراموش نكنيد عكسي كه منتشر مي‌كنيد بايد كيفيت بالايي داشته و هم‌راستا با مضمون حساب كاربري شما باشد.

از هشتگ‌ها استفاده كنيد
هشتگ‌ها راهي بسيار عالي هستند براي كمك كردن به مردم در يافتن عكس‌هايي مرتبط با يك مضمون يا موضوع خاص. استفاده از هشتگ‌هايي كه هم مرتبط و هم محبوب هستند به شما كمك خواهد كرد تا ميزان دسترسي به عكس‌هايتان را گسترش دهيد. وب‌سايت‌ها و نرم‌افزارهايي نظير tagsforlikes وجود دارند كه محبوب‌ترين تگ‌ها را به شما معرفي مي‌كنند. گرچه استفاده از هشتگ‌ها تضمين براي هجوم فالوورهاي جديد نيستند ولي قطعا باعث خواهند شد افراد بيشتري عكس‌هاي شما را ببينند.

نكته: براي استفاده از هشتگ‌ها لزومي ندارد آن‌ها را در توضيح عكس قرار دهيد بلكه بهتر است هشتگ‌ها را در بخش كامنت‌ها اضافه كنيد. اينستاگرام تعداد هشتگ‌هايي را كه مي‌توانيد براي يك عكس استفاده كنيد به ۳۰ عدد محدود كرده است. درنتيجه بهتر است هشتگ‌ها را هوشمندانه انتخاب كرده و از آن‌ها سو استفاده نكنيد.

 

ديگران را فالو كرده و با آن‌ها تعامل داشته باشيد
يكي از بهترين راه‌ها براي وارد شدن به محدوده‌ي ديد مردم و تحريك كردن آن‌ها به فالو اين است كه با آن‌ها وارد تعامل شويد. به لايك كردن عكس‌ها اكتفا نكنيد بلكه نظري را هم در بخش كامنت‌ها بنويسيد. براي انجام اين كار اطمينان حاصل كنيد كه نظر شما به‌قدر كافي جذاب باشد؛ نوشتن يك كامنت سرراست مثل «چه عكس خوبي» فايده‌ي چنداني ندارد. نوشتن نظري ارزشمند بيشتر آن فرد را به بازديد از حساب كاربري شما ترغيب خواهد كرد و اگر عكس‌هاي خوبي داشته باشيد احتمال زيادي مي‌رود كه به جمع فالوورهاي شما بپيوندد.

البته نوشتن نظر با استفاده از يك گجت موبايل ممكن است پروسه‌اي زمان‌بر باشد. در اين مورد هم وب‌سايت‌هايي نظير IconoSquare وجود دارند كه اجازه مي‌دهند اين كار را توسط رايانه‌ي شخصي خود انجام دهيد. اين سرويس‌ها علاوه بر ساده‌تر كردن پروسه‌ي نوشتن نظر و لايك كردن عكس‌ها، خدماتي نظير آمارهاي تحليلي در مورد تعامل كاربران را هم ارائه مي‌دهند.

 

براي استفاده از IconoSquare مي‌توانيد با حساب كاربري اينستاگرام خود وارد شده و سپس به دنبال هشتگي بگرديد كه با مضمون عكس‌هاي شما در ارتباط است. . پس‌ازآن در ميان عكس‌هاي آن هشتگ جستجو كرده و هرگاه عكسي متناسب و ارزنده يافتيد نظري براي آن بنويسيد. احتمالا انجام اين كار توسط رايانه‌ي شخصي براي شما هم بسيار سريع‌تر و ساده‌تر از به كار بردن گوشي موبايل خواهد بود.

نكته: تنها روي عكس‌هاي جديدي كه در يكي دو روز گذشته منتشر شده‌اند نظر بنويسيد. همچنين بهتر است به‌جاي نوشتن نظر روي عكس‌هايي كه از قبل صدها نظر براي آن نوشته شده روي عكس‌هايي نظر بنويسيد كه تعداد اندكي نظر دارند. بدين ترتيب نظر شما ميان نظرات ديگر گم نخواهد شد.

از فيلترهاي مناسب استفاده كنيد
يكي از عوامل مهم براي ساختن يك عكس عالي ظاهر و حسي است كه آن تصوير دارد. اينستاگرام به شما امكان استفاده از گستره‌ي وسيعي از فيلترها را داده است. استفاده از اين فيلترها مي‌تواند به حفظ يكپارچگي فيد عكس‌هاي شما كمك كند. سرويسي نظير Populargram ليست محبوب‌ترين فيلترهايي را كه در حال حاضر استفاده مي‌شوند به شما نشان خواهد داد.

 

البته بسياري از افراد (ازجمله خود ما) ترجيح مي‌دهند به‌جاي استفاده از فيلترهاي اينستاگرام عكس‌هاي خود را بيرون از اينستاگرام و با استفاده از يك اپليكيشن ويرايش عكس ديگر ويرايش كنند تا به نتيجه‌ي دلخواه خود برسند. اين رويكرد كنترل بسيار بيشتري روي نتيجه‌ي نهايي مهيا مي‌كند. براي اين افراد اينستاگرام تنها نقش ابزاري براي نمايش آثارشان را دارد.

هرچند مادامي‌كه ظاهر و حس نتيجه‌ي نهايي با مضمون حساب كاربري شما و سليقه‌ي مخاطباني كه قصد تعامل با آن‌ها را داريد هماهنگ باشد هيچ قانوني مبني بر استفاده كردن يا استفاده نكردن از فيلترهاي اينستاگرام وجود ندارد.

از نفوذ شبكه‌هاي اجتماعي ديگر استفاده كنيد
احتمالا استفاده از قدرت نفوذ شبكه‌هاي اجتماعي ديگر نظير فيسبوك، توييتر يا گوگل پلاس براي وسيع‌تر كردن دسترسي كاربران به پست‌هاي شما مفيد واقع خواهد شد. عكس‌هاي خود را در زمان‌هايي به اشتراك بگذاريد كه كاربران اين شبكه‌هاي اجتماعي بيشترين فعاليت را داشته باشند. همچنين در حساب كاربري خود در اين شبكه‌هاي اجتماعي لينك حساب كاربري اينستاگرام‌تان را اضافه كنيد. بعلاوه مي‌توانيد از برچسب‌گذاري جغرافيايي (Geotagging) و هشتگ‌هاي مرتبط براي آگاه كردن مردم از محل حضور خود و موضوعي كه در رابطه با آن پست مي‌گذاريد بهره بگيريد.

 

خلاصه‌اي از نكات كليدي براي افزايش فالوور اينستاگرام
رشد دادن تعداد فالوورهاي اينستاگرام مي‌تواند پروسه‌اي آهسته باشد ولي نكات كليدي كه براي رسيدن به آن بايد همواره به ياد داشته باشيد ازاين‌قرار هستند:
نسبت به موضوع و مضمون حساب كاربري خود تصوري روشن داشته باشيد.
سپس تلاش كنيد اطلاعات حساب كاربري و عكس‌هايي كه منتشر مي‌كنيد همين موضوع و مضمون را بازتاب دهند. همچنين اطمينان حاصل كنيد كه تنها از بهترين عكس‌هايتان استفاده مي‌كنيد.
اطمينان حاصل كنيد به‌روشني مشخص است حساب كاربري شما افراد را به چه واكنشي دعوت مي‌كند.
حتما با ديگران تعامل داشته باشيد، عكس‌هاي ديگران را لايك كنيد و براي آن‌ها نظر بنويسيد. اينستاگرام يك شبكه‌ي اجتماعي است پس شما هم عضوي از اين اجتماع باشيد.
ثبات داشته باشيد. ثبات داشتن در رويكرد برقراري ارتباطي بادوام و محكم ميان شما و مخاطبانتان را ميسر خواهد كرد.‌

منبع مقاله


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۹:۵۷ توسط:فرشيد باقري موضوع: نظرات (0)